• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71060
+
-

افزایش سرعت اینترنت در روستا‌های اردبیل

۸۳۰ روستای اردبیل تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان این‌که اینترنت پرسرعت روستایی در این استان رونق گرفته است، مناطق تحت پوشش را ۸۳۰ روستا اعلام کرد. به گزارش ایرنا، «بهروز رزمی» گفت: با اضافه شده ۵۲۸ روستا تا پایان سال مجموع روستاهای بهره‌مند از این امکان روز ارتباط جمعی به 1358 روستا افزایش خواهد یافت.

وی از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این زمینه و توجه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد پیشرفت قابل توجهی در این حوزه و توسعه در بخش‌های تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت هستیم.

این مسئول بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تنها مختص مناطق شهری نیست و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه امکانات ارتباطی در مناطق روستایی سبب شده تا استان اردبیل از نظر پوشش ارتباطی روستایی در رتبه سوم استان‌های کشور قرار بگیرد.

رزمی با بیان این‌که امروزه مطالبات مردم در حوزه ارتباطی افزایش یافته اظهار کرد: ۱۰۰ درصد شهرهای استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه و بیشتر مناطق روستایی از امکانات زیرساختی تلفن ثابت بهره‌مند هستند. از مجموع 1600 روستای دارای سکنه استان 1270 روستا دارای پوشش تلفن همراه هستند و تا پایان امسال ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز به جمع این روستاها اضافه خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای برخی از تقاضاها برای اخذ تلفن ثابت گفت: با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها در زمینه افزایش تقاضا برای واگذاری تلفن ثابت ناشی از مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها یا دریافت تقاضای جدید در اخذ تلفن ثابت تلاش می‌شود این محدودیت با همکاری شرکت مخابرات منطقه اردبیل مدیریت و به درخواست‌های مردمی پاسخ عملی داده 

شود. رزمی با بیان این‌که ۱۳۶ روستای خلخال از نعمت تلفن ثابت بهره‌مند هستند و تا پایان سال بیشتر روستاها به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز می‌شوند افزود: همه روستاهای واجد شرایط این شهرستان دارای تلفن ثابت هستند و تا پایان سال، ۷۷ روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز خواهند شد. این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در پوشش تلفن همراه در مسیر جاده فیروزآباد-خلخال گفت: با بررسی‌های فنی و پایش میدانی وضعیت ارتباطی در این جاده و روستاهای مجاور، قرار شد سایت تلفن همراه در روستاهای پروج و یلوجه نصب و این مشکل تا حد قابل‌توجهی رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید